Vlci [recenze]

František Kotleta
Epocha 2015

Nechal si říkat Gerhard. Dřív ho však nazývali jinak – Radegast. Slavný válečník. Obávaný protivník. Postrach Avarů, Keltů i Římanů. Na vrcholu své slávy zmizel, aby se stal členem Bratrstva krve. Germánský upíří klan se vyhřívá v paprscích moci. Vládne rozsáhlým územím nejen v krajích ovládaných Germány, ale i v lesích patřících odnepaměti Bojům, kam nedávno přitáhli Slované. Jsou jako lovná zvěř. Kmen bez ochránců, snadná kořist pro vampýry i lykany. Ale časy se mění. Zítřek přinese zradu a krev… (anotace)

Novela, jejíž děj se odehrává před (prý) kultovní trilogií Bratrstvo krve, je v krátké době další knihou Františka Kotlety, která se mi dostala do rukou. Chvíli jsem váhal, zda jí číst jako první, bez znalostí oné trilogie. Brzy jsem však zjistil, že váhání nebylo na místě.

bratrstvo krve 0 vlci fullFrantišek Kotleta rozehrává svůj příběh bez jakýchkoli okolků a během někoika málo stránek dokáže čtenáře vtáhnout do děje, nastíněním krutého světa, kterému společně vládnou upíři a lykani. Jejich soužití je však neustálým tancem na břitech čepelí a skryté touhy i dávná proroctví mohou křehkou rovnováhu vládnutí kdykoli zhatit. Člověk žijící v tomto nebezpečném světě, bez ochrany některého jejich klanu, tak má jen pramalou šanci na přežití. A přesto se kdosi z nich odvážil zabít jednoho z lykanů a jeho hlavu drze pověsit na jejich posvátný strom.  A tady se začíná rozvíjet příběh plný krvavých bojů, intrik a také zrady.

Nebýt toho, že jsem se do knihy začetl až pozdě večer, zvládl bych jí nejspíš na jeden zátah. Na necelých sto osmdesáti stranách textu jsem nenarazil na jediné hluché místo, děj odsýpá solidním tempem a vše má hlavu a patu. Nepřímo tak potvrzuji názor Jana Nohovce, který svoji recenzi pro Fantasya.cz nazval „Kotletovi Vlci jsou krátká akční jednohubka, nic víc“. Ano, je to jednohubka. Rozhodně však nechutná jako prst mrtvýho děcka ale jako vybraná delikatesa. Osobně se tak velmi brzy porozhlédnu po další krmi z řezníkovi „kuchyně“. Řekl bych, že další chod bude daleko vydatnější a určitě i hustější, fakt hustý a nejspíš i mega hustý.

Pokud některého z fanů (i když jich nejspíš moc nebude) původní trilogie minula, je tahle novela skvělým argumentem, proč si doplnit díru ve znalostech Kotletových knih.

• Nakladatel: Epocha
  • Kód: 33821821